Thursday, February 23, 2012

Keep on Praying

Hidup tak selalunya lawa. Tak selalunya ada pelangi. Kalau nak bed of roses pun, duri-durinya tetap ada. Kadang-kadang calamity itu datang dan waktu tu rasa macam kena gelek dengan ahli sumo dah. Rasa tak mampu nak bangkit.

Tapi walau apa pun yang jadi, ingat apa yang Dia selalu pesan..Allah tidak akan bebankan hambaNya dengan apa yang hambaNya tidak mampu. Dia juga tak pernah menjanjikan hidup ini mudah, tapi Dia berjanji akan sentiasa berada disisi kita disaat kita susah.

Kalau kita ada terrible day, feeling down, feeling like can't see the way out, turn to Him. Ask Him. Never stop asking. Bayangkan if the kindness of a person will make us cry, inikan pula the Kindness of Allah..:')

"Dan didapatiNya engkau mencari-cari (jalan yang benar), lalu Ia memberikan petunjuk"(Ad-Dhuha: 7)

 Make Du'a to Him. He is always with the needy..

Doa dari hati, bukan sekadar di bibir. Tanpa berdoa pun sebenarnya Allah tahu apa kemahuan kita, cuma, Doa yang dipohon itu adalah untuk menunjukkan pengabdian dan penyerahan diri kita yang hina dan dina kepadaNya..
 
Doesn't matter cepat atau lambat doa itu dimakbulkan..Yang penting berdoa. Allah menilai kesungguhan kita berdoa dan mengharap padaNya. Dia menilai sejauh mana kebergantungan kita terhadapNya. Dahulukan berdoa, kemudian berserah. Terpulang pada Allah sama ada ingin memakbulkan doa itu dengan cepat atau tidak. Teruskan berdoa. Dia mendengar..Dia sentiasa bersama hambaNYa yang memerlukan..(huhu.reminding myself too)


p/s: Dear Allah. I pray that whoever reads this message shall have Your comfort, joy, peace, love, & guidance. I may not know their troubles, but You do. Please keep protecting us.

Ameen:)

No comments:

Post a Comment